Menu Zoeken

Workshop ‘Gesprekstechnieken voor de verkopende fotograaf’

Agenda_RobSchippers_Foto_Workshop.jpg

Ondanks alle digitale communicatietechnieken komt het in de verkoop uiteindelijk aan op persoonlijk contact. De fotograaf zelf is daarbij bij uitstek geschikt om een -nieuwe- klant of opdracht binnen te halen. In de praktijk is dit echter niet altijd zo makkelijk voor de fotograaf in de verkopende rol. Het vraagt immers om andere kennis van zakendoen.

Praktijkkennis

De workshop ‘Gesprekstechnieken voor de verkopende fotograaf’ geeft op deze vraag een antwoord vanuit en voor de praktijk van de fotograaf. Met herkenbare voorbeelden, direct toepasbare handvatten en makkelijk uitvoerbare tips. Gegeven door twee workshopleiders die weten waar het zowel in de fotografie als de acquisitie om draait.

Eigen praktijk

De workshop gaat over acquisitie voor de praktijk van de fotograaf als creatieve ondernemer. Zowel bij potentiële als bestaande klanten. De aanpak in interactief waarbij de vragen van de deelnemers centraal staan. Daarbij er veel ruimte is voor het delen van ervaringen en beproefde oplossingen. De overgebrachte kennis wordt meteen toegepast via oefeningen, opdrachten en rollenspel.

Inhoud

De workshop geeft antwoord op veelvoorkomende vragen, zoals

  • Hoe maak je contact?
  • Hoe creëer je interesse bij jouw -potentiële- klant?
  • Hoe verloopt een doelmatig verkoopgesprek?
  • Wat zijn de koopmotieven van jouw klant?
  • Wat zijn jouw verkoopargumenten?
  • Waarmee overtuig jij jouw klant?
  • Hoe presenteer je jouw voorstel?
  • Wat doe je met tegenwerpen van de klant?
  • Wanneer en hoe sluit je het gesprek resultaatgericht af?

Programma

  • In gesprek komen en blijven
  • Indruk maken
  • Eigenbelang achterhalen
  • Voorstel brengen
  • Klangericht argumenteren
  • Interactief presenteren
  • Obstakels overwinnen
  • Conflicten voorkomen
  • Standpunten verdedigen
  • Resultaatgericht afsluiten
  • Inspelen op koopsignalen
  • Vervolg realiseren

Hand-outs

Het workshopmateriaal bestaat een digitale hand-out van de rode draad presentatie, een E-syllabus als naslagwerk en vooral de zelf gemaakte aantekeningen van de interactieve oefeningen en opgedane oplossingen voor de eigen praktijk.

Deelnemers

De workshop is bedoeld voor fotografen die met meer gemak en resultaat verkoopgesprekken willen hebben met bestaande en/of potentiële klanten. De enige voorwaarde is een proactieve deelname aan de workshop.

Workshopleiders

De workshop wordt gegeven door Edouard van Arem en Rob Schippers. 

Edouard van Arem is een zeer ervaren beeld- en communicatieman op het gebied van beeldselectie, beeldredactie, opdrachtfotografie, advisering beeldgebruik, opslag en copyright. Hij heeft 13 jaar bij ANP Foto gewerkt en als fotoresearcher en foto-editor voor onder meer Sanoma Uitgevers, Shell International en DPA Picture Alliance. Op dit moment verzorgt hij bij Hollandse Hoogte de opdrachtfotografie.

Rob Schippers werkt vanaf 1988 als zelfstandig ondernemer met bedrijven in marketing, management en educatie. Zijn specialismen zijn marketing, acquisitie en management van dienstverlenende organisaties en creatieve ondernemers. Sinds de afbouw van zijn adviesbureau zet hij zijn beroepsmatige kennis en ervaring in als docent / trainer / presentator met het accent op persoonlijke verkoop- en netwerktechnieken. Ten slotte heeft hij als herleving van zijn oorspronkelijke -eerste- opleiding een foto- en filmproductie bedrijf.

Aanmelden

Meld je aan door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Er is plek voor 15 deelnemers.

Datum: 14 Maart 2022
Tijd: 13:00 - 17:00
Locatie : Pakhuis de Zwijger, Amsterdam
Ledenprijs: 60 euro ex btw
Contact : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.