Menu Zoeken

Een internationaal samengestelde jury, bestaande uit experts uit verschillende relevante disciplines, selecteert de beste en toonaangevende fotografen om vervolgens, tijdens de prijsuitreiking, ’de winnaar van 2019’ uitroepen.

 

Lars Boering

Lars Boering

Directeur van de World Press Photo Foundation

Lars Boering werd in 1969 in Amsterdam geboren en studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Vanaf 1998 was hij fotocurator en later managing director van de Amsterdam Art Foundation. In 2008 werd Boering een onafhankelijke adviseur en ondernemer in fotografie en richtte hij Lux Photo Gallery op.

Hij heeft fotografen geadviseerd over financiering en hun bedrijfsmodellen en heeft samengewerkt met verschillende partners in de uitgeef- en reclamebranche. Hij heeft lesgegeven aan academies over de hele wereld en is betrokken geweest als adviseur en curator voor festivals, musea, uitgeverijen en andere instellingen.

Boering was in 2010 mede-oprichter van de 'Photography masterclass Amsterdam for advanced storytelling' waar hij nog steeds doceert. Boering is een ervaren keynote speaker en moderator op het hoogste niveau. Als managing director van de Nederlandse fotografenvereniging adviseerde Boering van 2010 tot 2014 fotografen over auteursrechtelijke kwesties en ondernemersvaardigheden.

In januari 2015 werd hij benoemd tot directeur van de World Press Photo Foundation.

Foto: Rahi Rezvani

 

 

SO Award 2019 Jury Joeri Jansen

Joeri Jansen

Creative director van Roorda Reclamebureau.

Joeri is bedenker van de nieuwe verkeersveiligheidscampagne MONO. Roorda introduceerde 5 jaar geleden NIX18 en runt al jaren de zeer succesvolle BOB-campagne. Naast de Rijksoverheid werkt Roorda ook voor merken als Tempo-Team, LG, D-reizen en g’woon.

Foto: Friso Keuris

 

Rob Ursem FD

Rob Ursem

Hoofd Beeldredactie van Het Financieele Dagblad
 
In 1998 is Rob afgestudeerd aan de Gerrit Rietveld Academie, richting grafisch ontwerper. Na enkele jaren als free-lancer te hebben gewerkt, is hij bij ‘Het Financieele Dagblad’ terecht gekomen waar hij al heel wat jaar voor zowel de krant als het magazine FD Persoonlijk werk.
 
In zijn vorige functie als vormgever, heeft hij het FD Persoonlijk magazine op de iPad ontwikkeld, een speeltuin op diverse terreinen zoals video, film, fotografie en vooral op het meer verdieping geven aan de inhoud van de verhalen in de rubrieken. 
  
Twee jaar geleden organiseerde Rob een portfolio show voor aankomend talent. Zij werden in de gelegenheid gesteld hun werk te tonen aan onze fotografen en aan fotografen waar wij regelmatig werk van publiceren. Het samenbrengen van zoveel talent vraagt om een herhaling.
 
Op dit moment is het de grote uitdaging om fotografie voor print en digitaal optimaal te laten communiceren met de lezer.