Menu Zoeken

Kerncompetentie 3/7: relatie met de klant

DuPho_agenda_BNO3.jpg

Dit is een samenwerking met de BNO.

Leer hoe je een pro-actieve relatie met je klanten opbouwt.

Een goede relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan. 

Opdrachtgevers verwachten vooral een pro-actieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is. 

Programma

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

  • Wat wil de klant, werkelijk?
  • Leren discussiëren over een briefing
  • Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?
  • Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties
  • Zorgen voor een goede afstemming met de klant
  • Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?
  • Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden
  • Nieuwe projecten of ideeën pitchen

Trainer

Deze training wordt verzorgd door Ernst van Dijk van ons vaste trainingsbureau GIFT. GIFT heeft ruimschootse ervaring op het gebied van training, coaching en advies binnen de creatieve sector. Ernst werkte na zijn studie Commerciële Economie jaren in de reclame. Zijn laatste functie in deze branche was die van Algemeen Directeur van McCann-Erickson. Ernst is oprichter/partner bij Gift coaching training advies en is gespecialiseerd in het werken met mensen en bedrijven in de creatieve sector. Zijn uitgangspunt is dat het realiseren van lange termijndoelen begint bij het vandaag in actie komen en het ver-anderen van gedrag, maar dat wel in het kader van wie je in de kern bent.

Kosten

DuPho-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro  per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing
Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing 

Aanmelden

Klik hier om je voor deze cursus aan te melden

Er is een kans dat deze training online zal worden aangeboden. Dat is afhankelijk van de richtlijnen van de overheid/RIVM en de ontwikkelingen daarin.

We zullen dan gebruik maken van de online tool Zoom. Deze biedt voldoende mogelijkheden tot interactie met de trainer en de (maximaal 10) andere cursisten. Uit de inmiddels online gegeven trainingen blijkt dit goed te werken.

 Je krijgt uiterlijk een week voor aanvang alle informatie toegestuurd.

Datum: 15 Oktober 2021
Tijd: 09:30 - 17:00
Locatie : WG Plein , 1054SK te Amsterdam
Ledenprijs: 195 euro ex btw