Menu Zoeken

De juridische dienst van DuPho biedt individuele rechtsbijstand en juridisch advies op het gebied van auteursrecht, ondernemersrecht, contractenrecht en incassozaken. DuPho-leden hebben de mogelijkheid korte juridische vragen te stellen rechtstreeks aan onze jurist Max van Olden.

Daarnaast kun je bij ons terecht voor hulp bij offertes, opstellen en uitleg van licenties, onderhandelingen, maar ook voor het bepalen van je uurtarief. Veel antwoorden kun je vinden op de kennisbank, maar soms heb je meer ondersteuning of feedback nodig. Daarvoor kun je altijd contact met ons opnemen.

Lees hier het reglement voor de juridische dienstverlening

 

Testimonials leden

 

Awé Krijger: "Omdat mijn mails naar een inbreukmaker niet werden beantwoord belde ik naar Dupho, die zeer adequaat reageerde en een brief met mijn correspondentie erbij voor het gemak maar even toevoegde. Eindelijk kwam er een reactie. “Sorry dat dit was gebeurd, de foto was inmiddels verwijderd, ze zouden het niet meer doen…” 

Daar nam Dupho geen genoegen mee! Een tweede brief legde pijnlijk bloot dat de inbreuk reeds was gepleegd en dat het verzoek om te betalen er nog steeds lag. Uiteindelijk werd er geschikt. Dus ook betaald. De foto mag nog steeds niet worden gebruikt! Hoe anders zou het zijn gelopen als er wel contact vooraf was geweest.

Inmiddels is het bedrag op mijn rekening gestort, zonder kosten of inhouding van Dupho. De reden hiervoor was: “Je bent lid!” Dat ik meer dan tevreden ben over deze dienstverlening mag duidelijk zijn. Je hebt ze niet veel nodig, maar als je ze nodig hebt, zijn ze er. Dat is kenmerkend voor Dupho!"

 

Dana van Leeuwen: "Dankzij de goede juridische bijstand van DuPho heb ik een contract van mijn opdrachtgever kunnen aanpassen. Hierdoor loop ik geen onnodig risico meer en blijf ik de rechten houden over mijn eigen beeld."

 

Anke van der Meer: "DuPho heeft mij geholpen met de prijsbepaling bij de aankoop van een bestaande foto. De tip om twee bedragen als optie te geven, voor minder of juist uitgebreider gebruik, was een héél goede!"

 

Esther Bekker: "Het kan zomaar gebeuren, dat een klant niet wil betalen of dat een opdrachtgever vindt dat er geen opdracht is gegeven. Hoe goed je misschien ook denkt dat je alles hebt dichtgetimmerd. Dat laatste overkwam mij. Hoe fijn is het dan om aangesloten te zijn bij de DuPho. En in het bijzonder om Max te hebben die me met raad en daad bijstond. Snel en accuraat zijn meteen de eerste woorden die me te binnen schieten. Daarnaast heeft hij er echt lol in om het voor elkaar te krijgen. En dat is hem gelukt! Binnen afzienbare tijd. Het bevestigt voor mij maar weer eens opnieuw hoe waardevol het is om bij de DuPho aangesloten te zijn. Het betaalt zich dubbel en dwars terug."

 

Chris van de Vooren: "Na een lange carrière in de fotografie, heb ik een prachtig archief opgebouwd met foto’s van (inter)nationale bekenden. Ik besloot het archief te verkopen. Een overeenkomst werd opgemaakt en na goedkeuring ondertekend. Na 60 maanden zou mijn archief eigendom zijn van de kopers, als zij zich aan de betalingsregeling hielden. 

Plotseling werden de maandelijkse betalingen opgehouden, omdat zij hun “schadeclaim op mij” wilden incasseren. Er volgden meer, in mijn ogen pesterijen om mij murw te maken. Mijn emoties liepen hoog op en voelde mij ……… door iemand die ik vertrouwde.

Omdat ik aangesloten ben bij DuPho, heb ik contact opgenomen om advies in te winnen. Zij gingen er vol in en lazen de overeenkomst en correspondentie door. Deze ellende heeft ruim een jaar geduurd en ik dreigde emotioneel in te storten. Dankzij de steun van DuPho ben ik eruit gekomen en hebben zij dit in goede banen geleid."