Menu Zoeken

Visie

Als professioneel fotograaf moet je de ontwikkelingen in je vakgebied en de veranderingen in de markt op de voet volgen. Technische ontwikkelingen en uitvindingen, trends, nieuwe stijlen, een nieuwe vraag of behoefte in je markt, het mag je allemaal niet ontgaan.
Al die informatie en kennis moet je in staat stellen om op tijd te anticiperen als fotograaf en als ondernemer op alle relevante ontwikkelingen en vernieuwingen.
Je moet kunnen formuleren hoe de toekomst van jouw vak er (ongeveer) uit zal zien en wat dat betekent voor jouw bedrijf.

Verdringt bewegend beeld het stilstaande beeld? Worden foto's gratis? Verdwijnt het auteursrecht? Komt er weer een markt voor analoge fotografie? Wat zijn de bedreigingen en waar liggen de kansen? Jij moet niet alleen de antwoorden kennen, maar ook weten hoe jij moet reageren.

Die visie, dat beeld van de toekomst, is het startpunt van je bedrijf, van je positionering en van je businessplan.

Met een visie onderscheid de professionele fotograaf zich van de amateur.