Menu Zoeken

Context

Context is de plaats, het platform, waar de inhoud wordt gedeeld. Je kunt kiezen voor een eigen platform of gebruik maken van bestaande platforms.

Het voordeel van een eigen platform – denk aan een blog op je website – is dat jij de inhoud, de onderwerpen van de dialoog bepaalt en dat je belangstellenden naar jouw website trekt. Sommige fotografen in de Verenigde Staten van Amerika zijn daar zo succesvol in, dat ze aanzienlijke inkomsten uit banners genereren (op basis van de hoge bezoekcijfers). De keerzijde: een eigen blog kost veel tijd en vereist ook een zeker talent (literair, journalistiek).

Een andere optie is om te zoeken naar plaatsen waar je doelgroep al samenkomt. Dat kunnen websites of discussiegroepen zijn (Linkedin, Facebook, Hyves) waar liefhebbers van fotografie of een bepaald onderwerp wat met jouw werk te maken heeft, discussiëren.

Meng je niet gelijk in de discussies, maar neem een paar weken de tijd om te luisteren en te beslissen of dit wel echt de plaats is waar jij thuishoort. Zitten hier de mensen die je wilt bereiken? En: kun jij iets voor ze betekenen? Het moet beide kanten op werken om een succes te worden. Zo niet, dan kost het je alleen maar tijd en energie en levert het niets op. Neem ruim de tijd om de beste plaatsen te selecteren.