Menu Zoeken

Direct mail

Drukwerk en per post verzenden zijn in een digitale wereld misschien niet de eerste dingen waar je aan denkt voor een promotie campagne. Maar bedenk dan dat drukwerk tegenwoordig verrassend goedkoop is en dat de attentie waarde van een poststuk veel groter is dan van een email.

De mogelijkheden voor een direct mail actie zijn eindeloos. Van een eenvoudige (ansicht)kaart of een folder tot een compleet boekwerk. Maar wat je ook doet, doe het goed. Het drukwerk (inclusief de envelop) moet er kwalitatief hoogstaand uitzien en verrassen. Vormgeving en afwerking zijn belangrijk voor een juiste uitstraling.

Aandachtspunten

  • Denk goed na over je doelstelling en je call to action: wat ga je de ontvanger vragen om te doen?
  • Doe de ontvanger een speciaal aanbod of stel een attentie in het vooruitzicht
  • Bepaal zorgvuldig aan wie je de mailing stuurt
  • Leg de nadruk op je foto's en zorg in je selectie voor samenhang tussen de beelden
  • Hou de vormgeving simpel en de teksten kort
  • Vergeet je contactgegevens niet
  • Maak gebruik van afwijkende papierformaten
  • Informeer naar de mogelijkheden (en kosten) van perforatie of ronde hoeken
  • Maak het persoonlijk of exclusief: een handgeschreven naam, een korte groet, een serienummer
  • Besteed aandacht aan de verpakking, want dat is het eerste dat de ontvanger ziet
  • Frankeer correct